زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد + مبلغ مستمری بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره حاشیه‌های پزشک علی انصاریان و مهرداد میناوند | آقای دکتر! راز بیمارت را فاش نکن

  • کد خبر: ۵۸۳۱۵
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
  • ۱
درباره حاشیه‌های پزشک علی انصاریان و مهرداد میناوند | آقای دکتر! راز بیمارت را فاش نکن
درباره مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند خیلی‌ها از دکتر هاشمیان، پزشک این ۲ بیمار، انتظاری داشتند تا جزئیات بیماری و روند درمان آنها را یگوید؛ که دکتر هاشمیان برای این درخواست غلط عمومی با حضور در گفتگو‌های مختلف و لایوگذاشتن با آد‌م‌های دیگر دراین‌باره تا توانست جزئیات گفت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ چندماه پیش، وقتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، از ابتلایش به ویروس کرونا خبر داد، با اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ماه نوامبر بودیم و هر خبری می‌توانست به کلی بعضی معادلات سیاسی و اقتصادی و امنیتی مهم آمریکا و دنیا را تغییر دهد، پزشکان ترامپ فقط دوسه کنفرانس رسمی مطبوعاتی با حضور رسانه‌های آمریکایی گذاشتند و درباره مسائل پیش‌آمده در موجزترین و بی‌حاشیه‌ترین سطح ممکن حرف زدند و دائم در جواب سؤال‌های جزئی خبرنگاران، از لزوم احترام به اسرار بیماران و زیرپانگذاشتن اخلاق پزشکی می‌گفتند.
 
شاید بگویید که به‌هرحال بیماری یک مقام مهم سیاسی، مسئله‌ای امنیتی است و نباید هم زیاد با جزئیات مطرح شود، اما بیایید به چند پرونده پزشکی مهم دیگر در دنیا اشاره کنیم که بازهم پزشکانی که در آن عامل نجات یا مقصر بودند و افراد زیادی خواهان این بودند که درباره جزئیات بیمار بشنوند، حرفی درباره بیمارانشان نزدند. به‌عنوان مثال پرونده پزشکی دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال دنیا و آرژانتین، که پس از مرگ او همه رسانه‌ها و مردم آرژانتین خواهان شنیدن جزئیات روند درمان اسطوره‌شان بودند. پزشک معالج مارادونا که دوست او هم بود، فقط یک‌بار و پس از فشار افکار عمومی و آن‌هم در یک جلسه مطبوعاتی رسمی درباره بعضی مسائل درمانی مارادونا صحبت کرد و نکته جالب اینجاست که در آن مصاحبه هم از جزئیات و شکل درمان و بیماری دقیق و علت اصلی مرگ حرف واضحی نزد.
 
یا به‌عنوان نمونه‌های دیگر بیایید به کرونایی‌شدن سرشناسان هالیوود مثل تام هنکس، بازیگر آمریکایی، نگاه کنیم که در زمان بیماری و ابتلایش به کرونا تا درمان حتی نام پزشک معالج او را نشنیدیم. اوضاع در کشور ما هم معمولا به همین شکل پیش می‌رود و پزشکان معالج افراد سرشناس به این نکته مهم در اخلاق پزشکی که افشای اسرار بیمار و صحبت از جزئیات بیماری او کار نادرستی است، پایبند می‌مانند. اما در فقره مرگ تلخ و ناگهانی مهرداد میناوند و علی انصاریان، ۲ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم‌ملی فوتبال ایران، بر اثر ابتلا به کرونا، اوضاع طور دیگری پیش رفت.

ما می‌خواهیم، اما شما نگو!

قطعا همان‌قدر که مردم افراد سرشناس را از خودشان می‌دانند و مانند یک دوست قدیمی یا یک عضو خانواده‌شان از مرگ او متأثر می‌شوند، همان‌طور هم درخواست دانستن جزئیات بیماری و روند درمان او را دارند و می‌خواهند از اینکه چطور آدم محبوبشان جانش را از دست داده است، اطلاع داشته باشند. درباره مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند هم خیلی‌ها از دکتر هاشمیان، پزشک این ۲ بیمار، چنین انتظاری داشتند که دکتر هاشمیان برای این درخواست غلط عمومی با حضور در گفتگو‌های مختلف و لایوگذاشتن با آد‌م‌های دیگر دراین‌باره تا توانست جزئیات گفت.
 
از عجیب‌ترین این گفت‌وگوها، حضور مشترک در لایو اینستاگرام با دکتر صابری معروف بود، همان که با حضور در برنامه‌های مختلف از جمله خندوانه، به یک چهره تلویزیونی مشهور تبدیل شد و بعد هم شروع به خوانندگی کرد و با تخصص‌نداشتن در این فن و حاشیه‌های متعدد دیگر، رسانه‌ها مدت‌ها از او انتقاد کردند. فردی که به نظر می‌رسد علاوه بر حرفه‌اش علاقه دارد در سایر حوزه‌ها دیده شود، بهترین راه ممکن را پیدا کرده است؛ گفتگو با پزشکی که معالجه ۲ فرد سرشناس تازه درگذشته را به‌عهده داشته و خودش هم به انجام چنین گفتگو‌هایی علاقه نشان می‌دهد.
 
دکتر هاشمیان درباره روند مراجعه این افراد به پزشک و دیر و زودرفتن آنان و شکل دقیق بیماری و علت ناگهانی مرگ و هر آن چیزی که فقط خانواده درجه یک افراد حق دانستن آن را دارند، صحبت می‌کند و با نگاهی به فضای‌مجازی خواهید دید که چقدر همه‌جا پر از عکس‌های دکتر معالج این ۲ نفر است، با تیتر‌های بزرگ رنگی و عناوینی مثل «تازه‌ترین خبر‌های دکتر معالج انصاریان و میناوند از بیماری و مرگ این ۲ نفر» و تیتر‌هایی شبیه به این. پاسخی نادرست به سؤالی نادرست که در افکار عمومی شکل گرفته است.

درباره حاشیه‌های پزشک علی انصاریان و مهرداد میناوند | آقای دکتر! راز بیمارت را فاش نکن
 

هاشمیان صاحب نمایشنامه شد!

به‌نظر می‌رسد دکتر هاشمیان، حتی پیش از آنکه دکتر میناوند و انصاریان نام بگیرد هم میل شدیدی به دیده‌شدن داشته است. گفتگو‌های او با سایت‌های خبری‌ای همچون خبرآنلاین و یورونیوز و ... شاهد این ادعا است، ایشان ماه‌ها به‌واسطه انتقادهایش از پروتکل‌های درمانی کرونا در کشور، نامش در رسانه‌ها دیده شد.
 
البته این روز‌ها باز هم آقای دکتر خبرساز شده‌اند و بر اساس اعلام روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، ۱۸ بهمن ماه، نمایشنامه دکتر محمدرضا هاشمیان نیز رونمایی شده است! صرامی کارگردان نمایش «تتراکرومات» درباره نگارش این نمایشنامه و حضور در جشنواره فجر گفته است: «نمایشنامه دکتر هاشمیان یک نمایشنامه کاملا مستند است که نگارش آن ۶ الی ۷ ماه به طول انجامید. این نمایش به بحران کرونا و چالش‌های کادر درمان می‌پردازد.»


همه مقصریم، بعضی بیشتر!

اصولا اینکه با احساسی‌شدن درباره بعضی مسائل باعث شویم افراد دیگر از این موضوع سوءاستفاده کنند، بخشی از تقصیر ماست، اما اینکه دیگران به‌ویژه قشر محترم و معتمدی مثل پزشکان، برای دیده‌شدن و چند روزی پربازدیدشدن در فضای‌مجازی حاضر به انجام هر مصاحبه‌ای و گفتن هر موضوعی باشند، بحثی دیگر است که به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری آنان برمی‌گردد.
 
البته که بخشی از تلاش‌های دکتر هاشمی برای توضیح همه این ماجرا‌ها این است که روش درمانی خود را که مدت‌ها روی آن تأکید داشته و در این ماه‌ها همیشه از روش رایج درمان کرونا انتقاد می‌کرده است، از هر عیبی مبرا کند. اما به‌هرحال استفاده از غم مردم برای به‌شهرت‌رسیدن بحث دیگری است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
نمیدونم شما چی گیرتون میاد اینقدر این دکتر بنده خدا رو میکوبید شما و امثال شما که از اخلاق دم میزنید هم با کوبیدن این دکتر تلاش برای دیده شدن دارید ....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->